PatutKeTakpatut: KAHWIN: Suami Aku Hak Aku...Isteri Aku Hak Aku !!!!!


Gambar - Sekadar Hiasan

Perkahwinan? Ada lelaki ada perempuannya. Sebelum perkahwinan?..Ada keluarga lelaki, ada keluarga perempuan..ada mak dan abah lelaki.. ada mak dan abah perempuan. Dah Kahwin?.. Syukur..tereratlah dua buah keluarga yang akhirnya..terdirilah Sunnah. Namun, satu persoalan wujud yang memang pasti membawa ketidakpuashati. SELALU!!.
Merujuk pada situasi tanggungjawab anak, terutama anak lelaki ( biasanyala)..terhadap orang tua, lebih2 lagi bila ibubapa dari pihak lelaki yang tiba2 jatuh uzur dan lagi merancakkan masalah ini anak lelaki tu satu-satunya anak lelaki yang dianugerahkan Allah kepada ibubapanya. Kerap kita dengar..cakap-cakap belakang bukan orang lain tetapi dari isteri Hang Suami atau keluarga isteri begini.." Kenapa suami aku ajer..kenapa mak mertua atau adik beradik perempuan suami aku tak jaga??!!..Begitu juga sebaliknya jika ianya berlaku di pihak keluarga isteri..Hang Suami akan berkata.." mak bapak awak bukan ke ada anak lelaki..anak lelaki lah jaga"..
Patutke tak patut perkahwinan antara uda dan dara..lelaki dan perempuan..yang sememangnya dianjurkan oleh Islam..cakap2 seperti ini wujud???

No comments:

Post a Comment